فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان به تجمعات سراسری ساعت ده صبح پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در اعتراض به ادامه بازداشت دستگیر شدگان اول ماه مه و تشدید سرکوبگری ها وسخنان تهدید آمیز یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش که معلمان معترض را به اخراج تهدید کرده، و کلا بخاطر عدم پاسخگویی بهخواستهایشان، برای ساعت ده صبح روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت به تجمعات سراسری فراخوان داده است.

این تجمعات قرار است درتهران روبروی مجلس اسلامی و در مراکز استانها و شهرستانها روبروی مراکز آموزش و پرورش برگزار شود. در بخشی از فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان چنین آمده است:” شورای هماهنگی، ضمن پای فشردن موکد براستیفای مطالبات معیشتی و آموزشی فرهنگیان و دانش آموزان، بازداشت ها و احضارهای فله ای و غیرقانونی معلمان در دو هفته اخیرو برخورد هنجارشکنانه و بعضا توام با ضرب و شتم آنها را شدیدا محکوم و اعلام می نماید که در صورت آزاد نشدن معلمان بازداشتیطی روزهای آتی، در اعتراض به این رفتار انحصارجویانه و ضد مردم سالاری، تجمع خود را این بار در سراسر کشور در روز پنجشنبه۲۲ اردیبهشت با محوریت ویژه حمایت از معلمان بازداشتی و زندانی و همچنان عدم اجرای رتبه بندی و همسان سازی حقوقبازنشستگان و پولی سازی آموزش برگزار می نماید.طبیعتا، سران سه قوه، مسئول حفظ جان معلمان زندانی ِ به ویژه آقایان اسماعیل عبدی، اسکندر لطفی و مسعود نیکخواه که در اعتصابغذا به سر می برند و دیگرانی که به منظور حمایت به این عزیزان پیوسته اند،خواهند بود.”قبلا نیز انجمن صنفی معلمان کردستان- مریوان در همین رابطه و در حمایت از دو همکار خود اسکندر لطفی و مسعود نیکخواه ازبازداشت شدگان روز جهانی کارگر، به دو روز اعتراضی در هجدهم اردیبهشت به تحصن و در نوزدهم اردیبهشت به تجمع فراخوان دادهبودند.بدین ترتیب معلمان قاطعانه ایستاده و از خواستها و کرامت خود دفاع میکنند.

جنبش معلمان یک سنگر مهم اعتراضات مردمی است. خواستهای آنها، خواستهای کل جامعه است. حزب کمونیست کارگری بار دیگر حمایت قاطع خود را از خواستها و مبارزات معلمان اعلاممیکند.اسامی معلمانی که طی روزهای ده و یازده اردیبهشت و در مناسبت روز جهانی کارگر بازداشت و هنوز در زندانند عبارتند از:رسولبداقی، محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی و علی اکبر باغانی از تهران، محسن عمرانی، محمود ملاکی، رضا امانی فر و اصغر حاجب ازبوشهر، اسکندر لطفی و مسعود نیکخواه از مریوان، هادی صادق زاده از مشهد، لطیف روزیخواه از جلفا. علاوه بر معلمان، عثمان اسماعیلی چهره شناخته شده کارگری از بازداشت شدگان اول مه هنوز در زندان است.بعلاوه جان اسماعیل عبدی که در اعتراض به سرکوبگری های حکومت از اول ماه مه در اعتصاب غذا بسر میبرد در خطر است و حکومتبه نشانه تنبیه تماسهای تلفنی وی را قطع کرده است.

حزب بر آزادی فوری معلمان زندانی و همه بازداشت شدگان روز جهانی کارگرتاکید میکند. جان اسماعیل عبدی در خطر است و او باید فوری و بدون قید و شرط آزاد شود.هم اکنون کارزاری جهانی در حمایت از معلمان و مبارزاتشان در جریان است. وسیعا به آن بپیوندید. دستگیر شدگان اول مه و همهزندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند. با قدرت مبارزات سراسری خود تمامی زندانیان سیاسی را آزاد میکنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۷ مه ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

کمیسر عالی حقوق بشر خواستار پایان خشونت جنسیتی و لغو حکم توماج صالحی در ایران شد

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای «سرکوب خشونت‌آمیز» زنان و دختران در …