دست اندازی سپاه و عناصر آن به شرکت تعاونی مسکن آموزش و پرورش!

سالهاست کارمندان و بازنشستگان آموزش و پرورش با شرکت تعاونی‌های مختلف همچون تعاونی مسکن آموزش و پرورش که مربوط به این سازمان و نهاد دولتی است، مشکلات فراوانی دارند. لازم به ذکر است فه‌السابق متقاضیان مسکن از این شرکت‌ها وهمچنین بدنه اداری(کارمندان) تعاونی مسکن آموزش و پرورش از کارمندان و بازنشستگان آموزش و پرورش تشکیل میشدند که امروز اینچنین نیست.
اعضای تعاونی مسکن کارکنان آموزش و پرورش که زیر خط فقر بسر میبرند به امید خلاصی از پرداخت کرایه خانه که آن هم خدمتی‌است به طبقه سرمایه‌دار، هزینه‌ها و اقساط خرید خانه را که با توجه به درامد شان سنگین میباشد را متقبل میشوند غافل از اینکه دستهای پشت پرده و دزدان حکومتی و سپاه در این سازمان رخنه کرده‌اند ،به دزدی‌ها،چپاولهای سیستماتیک وهمه جانبه خود بواسطه زدوبندهای حکومتی و اتصال به آیت الله‌های میلیاردر ادامه میدهند.

شرح کوتاهی از رخنه کردن سپاه به تعاونی مسکن کارکنان آموزش و پرورش؛

خیانتهای روسای قبلی کم نبود که سپاه در ظاهر برای گرفتن حق اعضا و مبارزه با فساد مالی این شرکت وارد عمل شد چرا که محل خوبی برای این زالوها بود.
اعضایی جدید به ظاهر معلم و استاد دانشگاه با تظاهر به حمایت این قشر کم درامدو زحمتکش اعتماد اعضا را به خودشان جلب کرده و در ظاهر بعنوان نماینده دلسوز و یکی از خود آنان وارد عرصه عمل شدند (در حالیکه در اصل از نمایندهای حکومت جانی وفاسد و اطلاعات سپاهی بودند) دست آخر با بازیهای پشت پرده مدیر عامل قبلی را برکنارو کم کم جایگزین مدیریت این نهاد شدند و با باند بازیها و فسادهای سیستماتیک، این قشر زحمتکش را به تمسخر گرفتند.
بعضاً در ابتدا برای تظاهر به صداقتشان واحدی را هم خودشان پیش خرید میکردند و سریعاً جهت جلب اعتماد اعضای چند هزار نفره شروع به قبول پیمانکاری و تکمیل پروژه میکردند و اولین بلوک را که واحد خودشان را هم شامل میشد تکمیل می‌کردند و همزمان به فسادهای مالی خود ادامه میدادند، بطور مثال با پیمانکارانی که از پستهای پشت پرده وابسته به خود مدیر عامل و نزدیکانشان بودند دایره کلاهبرداریشان را وسیعتر میکردند.
این در حالیست که در میان متقاضیان مسکن ،معلمی هزینه درمان تومور مغزی‌اش را به امید خلاصی از مستاجری به حساب تعاونی واریز کرده بود غافل از اینکه بیشتر گردانندگان رخنه کرده از سوی حاکمیت و سپاه به این شرکت معنی انسانیت را نمیدانستند و فساد تا مغز استخوان این سازمان رخنه کرده بود.
در جریان واگذاری مسکن زمینهایی که وجود خارجی نداشت به اعضا فروخته یا زمینهای خریداری شده از طرف اعضا را مجددا به سایر ارگانها فروخته بودند و خوشبختانه تعدادی از اعضا در این مورد اعتراض کرده و پیگیر شدند لذا تا ۱۳۹۵ مشکل شان کاملا حل نشده بود. نا گفته نماند سپاه یا بهتر است بگوییم دستهای مافیایی و دزدان حکومتی، برای پیشبرد مقاصدشان دست به هر کاری میزدند از جمله سوقصد به یکی از نمایندگان جدید تعاونی در پی اختلاف در مورد عمل کرد دیگر نماینده جانباز سپاهی که پیمانکاری واحدها را بعهده گرفته بود و بعدا با سمت مدیر عامل به فسادش ادامه میداد بصورت تصادف اتومبیل در خارج شهر بود که منجر به کشته شدن پسر ده ساله ایشان شد.
مدیران رخنه کرده در پی بسط بیشتر فساد در این تعاونی بعد از گذشت سالها از تسویه حساب مالی‌و تحویل واحدها به بهانه‌های مختلف خواهان مبالغ مازاد بر قرار داد فی مابین شدند. در همین مورد یکی از وکلای تعاونی مسکن کارکنان آموزش و پرورش در پی افشاء تصمیم غیر قانونی اتخاذ شده، یک روز بعد از افشاگری در حالی که سوار موتورسیکلتش بود توسط افراد وابسته به مدیران فاسد به عنوان یک تهدید جدی با یک سانحه(سو قصد) مورد تهدید قرار گرفت که فقط دچار شکستگی شد.
بیشتر اعضا از مسائل پشت پرده با خبر نبودند. نیروهای مازادی که از بین اعضا نبودند و چشم و گوش مدیر عامل یا مسئول بایگانی مدارک تعاونی بودند دائما در راهرو ها یا اطاقها به بهانه های مختلف حضور داشتند. گاهی مدارکی که مربوط به فساد مالی مدیر عامل اخراجی قبلی و همدستانش بود و در ظاهر محاکمه شده و یا رسیدگی به پرونده‌ انان ادامه داشت در قبال اخذ پول اعاده میشد.
یکی از مدیران که در مورد بعضی نیروهای شاغل و عملکرد شرکت تعاونی بیشتر مواقع اعتراض میکرد، بالاخره طاقت مدیر عامل را طاق کرد و او هم مورد تصادف رانندگی قرار گرفت. مگر میشود کسی آزادانه در ایران آنهم به سپاه اعتراض کند که رهبر حکومت دزد و فاسد حمایتش میکند و مورد تهدید، فشار شکنجه و استقرار نگیرد.
فروختن زمینهایی که در اصل وجود خارجی نداشت، واگذاری آپارتمانها بعد از سالها تعویق نه تنها بدون دریافت غرامت بلکه با پرداخت هزینه های مازاد قید نشده در قرار داد اولیه و ساکت کردن اعتراضات نمیتواند ادامه داشته باشد. امروز دیگر یک معلم، کارمند و بارنشسته آموزش و پرورش تنها از حق خودش دفاع نمی کند بلکه مدافع و مطالب حقوق بر حق دیگر اقشار ستمدیده، استثمار شده و زندانیان سیاسی است.

سپاه به عنوان دست نفوذ و بسط دزدی‌های سیستماتیک در نهادهای مختلف باید از سوی معلمان و بازنشستگان افشا شود. عاملین و آمرین تهدید، شکنجه، بازداشت و کشتار معلمان و تمام آزادیخواهان و برابری طلبان که در راستای خلاصی از نظام تماماً مافیایی اسلامی که کاری به جز فساد و کشتار بلد نیستند باید به جهانیان شناسانده و مورد محاکمه قرار گیرند.

ما به خوبی میدانیم که این سپاه رخنه کرده در تعاونی مسکن کارکنان آموزش و پرورش همان سپاهی است که در خیزش آبان ماه ۹۸ بیش از ۱۵۰۰ نفر از جوانان عدالت‌خواه را به خاک و خون کشید، همان سپاهی است که فرمانده ارشد‌اش قاسم سلیمانی تروریست قبل از هلاکت منطقه را به خاک و خون کشید، همان سپاهی است که هواپیمای اوکراینی را بخاطر تغییر دادن جو مبارزاتی مردمی با موشک هدف قرار داد و کشت.
ما نه تنها با افشا جزء به جزء فسادها و کشتار سپاه در سطح ادارات و جامعه بلکه در جهت دادخواهی از کشته شدگان توسط حاکمیت و نهادهای ارتجاعی‌ آن مانند سپاه باید در مجامع بین المللی سخن گفته و باعث محکومیت چنین سیستم ضد انسانی برآییم.

فاطمه عسگری

۱۲ بهمن ۱۳۹۸
۱ فوریه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

موقعیت مبارزات طبقه کارگر، معلمان و زحمتکشان در آستانه انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری، حکومت اسلامی در ایران

علی رغم افزایش مشکلات فلاکت بار و فشار های تحمیلی حکومت دزدمحور اسلامی بر طبقه …