نسرین بشارت: مهدی امین خودی نبود!

مهدی امین دومین فعال سیاسی اپوزیسیون جمهوری اسلامی بود که در چند ماه گذشته در تورنتو به طور فجیع و مرموزی به قتل رسیده است. او یکی از فعالین سیاسی پرشوری بود که در اکثر اعتراضات و تظاهراتهای شهر تورنتو بر علیه جمهوری اسلامی در کنار فعالین سیاسی دیگر از چپ و راست قرار داشت. ما زنده یاد مهدی امین را در فعالیتهای وسیعش برای بسته شدن سفارت جمهوری اسلامی در کانادا، در تلاش برای قرار دادن سپاه جنایتکار پاسداران در لیست نیروهای تروریست، در تظاهراتهای چند سال اخیر علیه تحرکات اسلامی ها از جمله مراسم عاشورای دولتی، و تظاهرات بر علیه مراسم پاسدار جنایتکار قاسم سلیمانی و غیره در کنار خود داشتیم.
مهدی امین یکی از کسانی بود که نیروهای وحشی اسلامی و از جمله جمهوری اسلامی به همان اندازه کاریکاتوریستهای نشریه شارلی ابدو و معلم تاریخ در فرانسه که توسط اسلامی ها سر بریده شده نفرت داشت و به دنبال قتل او بود. ما هنوز رسما نمی دانیم که چه کسانی و با چه انگیزه ای پشت قتل او بودند، اما همه شواهد حکایت از دست داشتن نیروهای اسلامی در این جنایت دارند.
مهدی امین یکی از فعالین سیاسی پرکاری بود که در بسیاری از اعتراضاتی که نیروهای چپ و کمونیست بر علیه تحرکات اسلامیون در تورتنو فراخوان می دادند، شرکت داشت. قتل فجیع و جنایتکارانه او اما جز از طرف حزب کمونیست کارگری ایران، توسط هیچ سازمان و حزب سیاسی چپ دیگری محکوم نشده است. او ظاهرا به اندازه کافی برای آنها خودی نبود و این متاسفانه از درجه بسیار ضعیف و پائین آزادیخواهی و مسئولیت پذیری ‌آنها در برابر جنایاتی که بر علیه اپوزیسیون جمهوری اسلامی صورت می پذیرد را نشان می دهد، که جز افتضاح سیاسی نمی توان بر آن هیچ اسم دیگری گذاشت.
نسرین بشارت – تورنتو