ديروز ستايشها و امروز آتناها

متاسفانه در جامعه ای مثل جامعه ایران با حاکمیت اسلامی امثال ستايشها و آتناها قرباني اين جامعه اند، نه تنها دختران خردسال و بي گناه بلكه كساني هم  كه موجب اين تجاوزها و قتلها ميشوند هم بنوعي قربانيند. قرباني كه يا مجازاتش اعدام يا در نهايت زندانهاي طولاني  بدون هيچ امكانات درماني ست. در يك سيستم آموزشي غلط كه اساس آن بر مبناي تبعيض جنسيتي و قومي و نژادي پايگذاري شده، اساس همه معيارها و روابط انساني فقط بر پايه حجاب اجباري بِنَا شده است، سيستم ارتجاعي كه دختران ٩ ساله در آن بسن تكليف رسيده و در دوازده سالگي با اجازه پدر و ولي خانواده به ازدواج اجباري تن ميدهند قدر مسلم كه اين قربانيان اولين و آخرينشان نخواهند بود. چه بسا هستند در حال حاضر
كودكان خانواده هايي كه توسط اعضاي نزديك و دور و يا همسايه  مورد تجاوز جنسي قرار ميگيرند ولي اين خانواده ها به صدها دليل و توجيه از شكايت كردن و افشاي آن صرف نظر كرده و از طرفي در بعضي خانوادهها به دليل جو خانواده و فضا و شرايطي كه در آنها موجود است حتي اين  كودكان جرات بيان چنين خشونت و تجاوزي را هم ندارند  و مجبورند اين ناهنجاريهاي اجتماعي را با خود حمل كرده و بعدها دچار آسيبهاي شديد روحي و رواني شده و بعضا بعضي از آنها حتي دست به خودكشي ميزنند.
بعضعا حتي شنيده شده است كه بعضي از اين خانوادهها به دليل فقر اقتصادي كه با آن مواجه شده اند در مقابل گرفتن مبلغ ناچيزي مجبور به سكوت آن شده اند.
?ضرورت اجراي سند ٢٠٣٠ يونسكو
?این برنامه آموزشی بخشی از برنامه کلان سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار کشورهای عضو این سازمان است که در سپتامبر سال ۲۰۱۵ طی یک قطعنامه ۱۷ ماده ای به تصویب رسید. در این برنامه توصیه شده که همه کشورهای عضو این سازمان امکاناتی برابر در زمینه آموزش فراگیر و فارغ از تبعیض جنسیتی، قومی و نژادی و سن و سال شهروندان را تا سال ۲۰۳۰ فراهم کنند.?
اما جالب است كه بدانيد برنامه آموزشی ۲۰۳۰ یونسکو از سوی آقای خامنه ای به عنوان سندی غربی و مغایر با ارزش های جمهوری اسلامی تلقی شده و ايشان  گفته اند «چیزی نیست که جمهوری اسلامی تسلیم آن شود» ؟
 و دليل آن هم مثل روز روشن و واضح است چرا كه أمثال سعيد طوسيها با حمايت و در پناه سايه رهبري و حكومت كثيف و ارتجاعي ايشان كودكان را مورد تجاوز جنسي قرار داده و نه تنها براي اين اعمال كثيفشان مجازات نشده بلكه بر عكس افشاء كننده  ايشان در دفاع از حق و حقوق كودكان در زندان بسر ميبرند!
و اما یکی از دلایل مهم دیگر در رد این سند
 اهدافی است که این سند با خود بهمراه  دارد و آنها عبارتند از:  برابری زن و مرد در آموزش
 عدم تفکیک جنسیتی در محیط آموزشی، تغییر کتب درسی با حذف نقش‌های مادری و همسری و مشابه نشان دادن زن و مرد در تمام عرصه‌ها… از اهداف و اجرای  این سند است.
با بیان این اهداف ظاهرا معلوم میشود دلیل مخالفت رهبر و مقامات حکومتی برای چیست!  اهدافی که کاملا  متضاد
اهداف و سیاستهای جمهوری اسلامی است.
اما ديگر زمان آن رسيده است كه مسائل آمورش جنسي در مدارس با حضور معلمين و كادرهاي مجرب انجام گيرد و از تابو بودن در آيد. بايد كودكان بدور از هر تعصب فكري به مسائل جنسي و اندام تناسلي خود و راههاي مقابله با خطراتي كه آنان را تهديد ميكند آگاهي كافي داشته باشند تا در موقع لزوم اتفاقات اينچنيني بجاي مخفي كردن از خانواده و اطرافيان نزديك و شرم كردن از خود و احساس گناه بتوانند با كمك مدد كاران اجتماعي  با اين مسئله كنار آيند .
 آمورش جنسي به كودكان در مدارس بايد همراه با آموزش خانواده ها باشد! بايد كودكان از اعتماد و حمايت خانواده ها برخوردارباشند. كودكي كه خانواده اش آگاهي لازم را از ناهنجاريهاي اجتماعي و مسائل جنسي نداشته باشد و كودك محيط خانواده را محيط أمن براي خود احساس نكند مجبور به سكوت ميشود و اين سكوت و عدم  حمايت و اعتماد باعث ميشود كودكان نتوانند در مقابل اين خشونتها و تجاوزات عكس العمل بموقع و لازم را ازخود نشان دهند و  از كمك خانواده ها بهره مند شوند.
پروين آزاد

اینرا هم بخوانید

عقب نشيني كارفرماي چسب هل

در پی اعتراضات گسترده با استفاده از شبکه های اجتماعی در اینترنت، اخیرا مدیرکل کار …