جاده های نا امن قتلگاه شهروندان

جاده های نا امن در استان کردستان ” جاده های ایران همه بدون استثنا  ناامن هستند. روزنامه کردپا مینویسد: “جاده های کردستان از نظر طبیعت و زیبایی به آن نگاه کردن به بهشت میماند و از نظر رفت و آمد و رانندگی کردن جهنم است. اگر مروری بر حوادث و اتفقات  گذشته بیندازیم و سیر حوادثی که رخداده به اضافه آمار و ارقامی که خود روزنامه های ایران و وابسته به رژیم ارائه میدهند (که قطعا قابل مقایسه نیست) در میابیم که چه فاجعه ای در جریان است. به سرتییتراین اخباری که منبع آن پلیس و روزنامه های  حکومت اسلامی میباشند، تو جه کنید تا عمق فاجعه را در یابیم.

۷ کشته و مصدوم درپی تصادف درتصادف جاده ای در استان مرکزی و کردستان. 

2تصادف مرگباردر جاده بیجار. 2نفر بر اثر تصادف جاده های کردستان جان خود را از دست دادند.

سانحه رانندگی مرگبار در جاده سقزبوکان:   شایان ذکر است که محور سقز بوکان از جاده شمال و جنوب کشور محسوب میشود که هنوز به بزرک راه تبدیل نشده است.چهار کشته در تصادف جاده بوکان به سقز.

تصادف رانندگی در جاده سقز سه کشته بر جا گذشت. 

تصادف در جاده سنندج – دهگلان یک کشته برجا گذاشت. 

۴ کشته و ۲ زخمی در تصادف محور پالنگان به کامیاران. 

 (اصلاح ۱۰ نقطه پر تصادف جاده های کردستان در دست اجرا است)

لازم بذکر است که این اصلاح بیشتراز ۳۰ سال است هنوز صورت نگرفته است.!!! و معلوم نیست کی صورت بگیرد. این لیست همینطوری ادامه دارد. قطعا دادن آمارهای اعلام شده و اعلام نشده از تصادفات و گرفتن جان شهروندان از ظرفیت این نوشت خارج است.

به اینها باید آمار تصادفات ومنفجرشدن تانکر های حامل مواد  سوختی وخطر ناک را درمسیر جاده مریوان- سنندج و سنندج سقز در کنار رودخانه ها و سدها را اضافه کرد تا اعماق این فاجعه را دریافت و عذابی که مردم این منتقه میکشند را دریافت. مردم بارها به این ترادژی اعتراض کرده اند و خوستار رسیدگی به وضعیت جاده ها شده اند اما در ساختار رژیم اسلامی گوش شنوایی برای شنیدن این فجایع ابدا وجود ندارد. !!!.  برای مثال میتوان به اعتراضات مردم مریوان اشاره کرد که یکی دو هفته پیش مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند، خوستار رسیدگی بوضعیت جاده ها شدند و برای این امربه کمپین جمع کردن امضا متوصل شدند که هنوز ادامه دارد. لازم به دکراست که کامیونهای حامل مواد  سوختی و دیگر مواد خطرناک که در مرز ایران و عراق جایی به اسم “باشماخ” در مرز بین دو کشور بار گیری میکنند، از وسط شهر مریوان عبور میکنند. خیلی موارد اتفاق افتاده که این تانکرها یا از جادهای غیر استاندارد واژگون شده اند یا تصادف کرده اند و باعث آتش سوزی و آتش گرفتن خودروها دیگرشده است و ار این طریق جان آدمهای دیگرگرفته شده و زنده زنده طعمه حریق شده اند. جاده مریوان-سنندج یکی از ناامن ترین جاده های استان کردستان محسوب میشود. واژگون شدن این کامیونها علاوه بر گرفتن جان مردم، آسیب های جبران ناپذیر به محیط زیست و به مزارع مردم  رسانیده اند.

اصلی ترین راه برای خلاصی از دست این نوع مشکلات ومصائب و همه مشکلات دیگر که گریبان گیر مردم است، سرنگونی این حکومت است. اما تا مقطع سرنگونی این رژیم، برای بهبودی و امنتر شدن جاده های کردستان باید به هرشکل ممکن اعترض سازمان داد  و رژیم را مجبور کرد که جاده ها را بهبود بخشد. جمهوری اسلامی در قبال خواسته های مردم  باید جوابگو باشد.

 رحیم یزادنپرست

 ۱۶ اکتبر ۲۰۲۰

۲۵ مهر ۹۹ 

ایسکرا ۳ ۱۰٦

اینرا هم بخوانید

دو ویروس کشنده، ویروس کرونا و ویروس رژیم اسلامی

مردم ایران نزدیک به یکسال است با ویروس کرونا روبرو هستند و بیش از چهار …