اعتراض پرستاران گیلانی به قراردادهای ۸۹ روزه

جمعی از پرستاران گیلانی در مقابل ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان دست به تجمع اعتراضی زدند. دانشگاه‌های علوم پزشکی حاضر به استخدام رسمی پرستاران نیستند و آنها را به شکل موقت و بعضا ۱۰۰ ساعته استخدام میکنند. این در حالی است که صدها هزار پرستار دیگر باید استخدام شوند. پرستاران میگویند قراردادهای موقت با شیوع کرونا گسترش بیشتری پیدا کرده است. حاضر به استخدام رسمی پرستاران نیستند چون با قراردادهای موقت حقوق و مزایای کمتری شامل حال پرستاران میشود و هر وقت نخواستند به قرارداد پایان میدهند و پرستاران را بیکار میکنند.

پرستاران می‌گویند: بعد از شیوع کرونا، استخدام پرستاران شرکتی به صورت قرارداد ۸۹ روزه را شاهد بودیم که ارزشی برای حق و حقوق اولیه پرستاران قائل نیست. حال آنکه ما در کنار بقیه پرستاران با بیماران کرونایی سر و کار داریم اما از مزایایی که حتی پرسنل تبصره‌ای، پیمانی، طرحی و تمدید طرحی برخوردار هستند، بهره‌ای نمی‌بریم.

افزایش حقوق پرستاران بالای۹ میلیون، استخدام رسمی کلیه پرستاران، استخدام صدها هزار پرستار و البته ساخت صدها بیمارستان دیگر در سراسر، از جمله خواستهای فوری پرستاران است. پرستاران همیشه از احترام و محبوبیت خاصی در جامعه برخوردار بوده اند و اکنون که همبستگی با پرستاران بیشتر شده است اعتراضات آنها توجه بیشتری در میان جلب میکند.

اینرا هم بخوانید

علیرضا زاکانی و وام‌های “رؤیایی” – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۷۲۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …