مجموعه پیامها بمناسبت برگزاری یازدهمین کنگره حزب کمونیست کارگری ایران

رفقا، درودهای آتشین ما را از راه دور بپذیرید.

دریازدهمین کنگره حزب کمونیست کارگری ایران، اگر چه در کنار شما نیستیم اما دست و دلمان با شماست چون که شما را در کنارمان می بینیم.

وقتی که همصدا با کارگران هفت تپه و اهواز و آذرآب و هپکو و پتروشیمی ها و عسلویه و جاهای دیگر به خیابان می آییم و علیه فقر و گرانی و خصوصی سازی و دستمزدهای خجالت آور چندین برابر زیر خط فقر و علیه دزدی و اختلاس فریاد می زنیم، شما را بازو به بازو و شانه به شانهی خودمان می بینیم.

وقتی که دوشادوش معلمان و دانشجویان در تجمعات شرکت می کنیم و علیه پولی شدن آموزش و غارت صندوق ذخیرهی فرهنگیان شعار سر می دهیم، نفس گرم شما را احساس می کنیم.

وقتی که علیه حجاب و بی حقوقی و تبعیضات زن ستیزانه و ضدانسانی چهار دهه ی حکومت ستمباره با زنان آزادیخواه و برابری طلب، همگام و همصدا می شویم، شما را در صفوف فشرده مان می بینیم.

آنگاه که به حمایت از اعتصاب و اعتراض رانندگان برمی خیزیم، وقتی که غارت شدگان بانک ها را در مقابل دادگاه ها و بانک مرکزی و مجلس در حال فریاد و فغان و دادخواهی می بینیم، شما آنجایید.

در اعتصابات معلمان در صدها شهر و مدرسه، نمی توان شما را ندید.

وقتی که همگام با بازنشستگان، مطالبات حق طلبانه مان را فریاد می زنیم و علیه کار کودکان اعتراض سر می دهیم، شما را در کنار خودمان می بینیم.

وقتی که اعتراضات عمومی تعرضی تر، کوبنده تر، رادیکال تر، سرنگونی طلبانه تر و رژیم سرمایه داری اسلامی ناتوان تر و بی افق تر و درمانده تر شده است و نیاز واقعی مردم سازمانیافته و متحزب بیش از هر زمان دیگری احساس می شود، برنامه و ادبیات حزب را پیش پایمان و پرچم مبارزاتمان قرار می دهیم.

به دنبال خیزش سراسری دی ماه ۹۶ و عروج گفتمان انقلابی اداره ی شورایی جامعه از دل اعتراضات و اعتصابات کارگران نیشکر هفت تپه و استمرار آن در فولاد اهواز و استقبال آن از سوی جنبش های اجتماعی که در همه ی آن ها سرنگونی به شکلی آشکار دیده و شنیده می شود، از روزنامهی کیهان تا رسالت تا امامان جمعه و استاندار خوزستان تا صدا و سیما و دادستان و قضات پرونده های امنیتی زبان به اعتراف گشوده اند که جنبش اعتراضی که کارخانه ها و مدارس و ادارات و دانشگاه ها و همه جامعه را در بر گرفتهکمونیستی استو بعضا صریحا میگویند از سوی حزب کمونیست کارگری هدایت و پشتیبانی می شود،  و هر جا هر اعتراضیکه بلند می شود و هر تجمعی که شکل می گیرد، مهر و نشان کمونیستی دارد، وظیفهی ما را و حزب ما را بیش از پیش افزایش می دهد.

اگر درانقلاب سال ۵۷ مردم و کارگران و اقشار بپا خاسته حزبی سازمانده و رزمنده ی کمونیستی را در کنارشان نداشتند و به همین دلیل هم بورژوازی با رویکردی اسلامی توانست انقلاب مردم ایران را مصادره کند و به طرز سفاکانه ای خون به صورت جامعه بپاشد، امروز اما این حزب وجود دارد و در بطن و متن اعتراضات و در کنار مردم ایستاده است تا مردم معترض و به جان آمده بتوانند بساط مندرس و پوسیدهی رژیم سرمایه داری اسلامی را برچینند.

حزبی با برنامه ای مدرن و انسانی، رادیکال، سازمانده، سرنگونی خواه و انقلابی که برای ساختن یک دنیای قابل تحمل و انسانی بر ویرانه های نظامی ضد آزادی برنامه دارد و امسال بیست و هفت سال از تشکیل امیدآفرین آن می گذرد.

ما در کنار شما گرد آمده ایم تا کنگره یازدهم  ستاد رزمنده طبقه ی کارگر را شادباش بگوییم. تا امید به تغییر اساسی و بنیادین را در دل توده های به جان آمده از جهل و جنایت و خرافه و ستم و سانسور تقویت کنیم. تا برای بازگرداندن اختیار به انسان که اساس سوسیالیسم است، گام های متین و استوار و مشترک و متحد برداریم.

امروز تولد حزبی را گرامی می داریم که مدرن و دخالتگر و مطالبه محور و انسانی است. کمونیسم کارگران، معلمان، زنان، دانشجویان، بازنشستگان، همه ی اقشار مزدبگیر و فرودستان و خلع مالکیت شدگان واقعییعنی کارگران است.

کمونیسمی که بدون کوچکترین لکنت علیه سرمایه داری و استثمار و سنگسار و اعدام و شلاق و شکنجه و فقر و فلاکت، پرچمش را بلند کرده است.

کمونیسمی که علیه حجاب و بی حقوقی زن و علیه خرافه و مذهب و نسبیت فرهنگی و ملی گرایی و قومپرستی و آپارتاید جنسی و در یک کلام؛ علیه نابرابری قدعلم کرده است.

کمونیسم تداوم اعتصابات، کمونیسم گسترش اعتراضات سراسری، کمونیسم سرنگونی کلیت نظام نکبت سرمایه داری، کمونیسم تفاوت های ما، کمونیسم اسطوره ی بورژوازی ملی و مترقی! کمونیسم کودکان مقدمند، کمونیسم حق رهایی زن، کمونیسم افشای پست مدرنیسم، کمونیسمیک دنیای بهتر و دریک عبارت؛ کمونیسم منصور حکمت و کمونیسم کارگری.

رفقا!

تلاش شما را ارج می نهیم و افتخار می کنیم که در کنار شماییم.

فرصت مناسبی است تا از همه کارگران و معلمان و زنان و جوانان و از همه کسانی که از زندگی در زیر بار نابرابری و ستم سرمایه به ستوه آمده اند و عزمشان را جزم کرده اند تا از بختک رژیم سرمایه داری حاکم بر ایران رهایییابند، بخواهیم که به حزب گسترش اعتراضات بپیوندند.

زنده باد آزادی، برابری

زنده باد سوسیالیسم

پاینده باد حزب کمونیست کارگری

آرش دشتی- رویا- کسری- همایون قهرمانی

۲۴ مرداد ۹۸

*******

پیام به کنگره ۱۱ حزب:

سلام های گرم و امیدوار کننده ما را از شهرهای اعتراض و مبارزه، از درون هفت تپه قهرمان، از خیابانهای اهواز و شوش و  اصفهان و سنندج سرخ  و در کل جنبشی عظیمی که عزم جزم کرده است حکومت اسلامی سرمایه داران را سرنگون کند، بپذیرید

متاسفانه شراێط هنوز به ما اجازه نمی دهد که در این کنگره در کنارتان باشیم، اما با اعتماد کامل به کادرها و اعضای متعهد که سالهاست این حزب را به جلو  سوق داده اند مثل همیشه  مطمئن هستیماین کنگره هم با دورنمای عمیق انسانی  و راه و سنتهای حزب و رهبر عزیز منصور حکمت، حزب و کل جامعه را یک جهش انکار ناپذیر  دیگر به جلو سوق خواهد داد.

امروز ما هستیم، و تنها ما هستیم که رادیکالسیم و آزادیخواهی، و برابری طلبی جامعه ای را نمایندگی میکنیم، به کم راضی نیست، به اصلاح و تمکین راضی نیست، این حزب و این کنگره  باید اینبار هم صدای رسای میلیونها انسانی باشد که در دیماه ٩٦ به میدان آمدند و گفتند مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر جمهوری اسلامی و اصلاح طلب، اصول گرا دیگر تمامه ماجرا.

این کنگره باید صدای رسای اسماعیل بخشی و کارگران هفت تپه باشدو دختران انقلاب را نمایندگی کند که با سر چوب کردن حجاب بعنوان سمبل حکومت هار اسلامی و جنبش ارتجاع اسلامی به تبعیض جنسیتی اعتراض کردند.

ما ایمان داریم و تاکید میکنیم  که تنها با این جهت گیری پیروزی و برقرارییک جامعه آزاد و برابر در ایرانبوسیله ما امکان پذیر است.

ما توانسته ایم چه در سطح علنی، از طریق کانال جدیدو میدیای اجتماعی و همچنین در میدان مبارزه هر روزه، به جامعه، به مردم بگوییم که سوسیالسیم، عین انسانیت است، این مشخصه ماست. امروز جامعه اینرا میداند که کمونسیت هایی وجود دارند که به همه چیز کار دارند، در هر اعتراض و مبارزه ای که علیه ستم و زور باشد جلو صف هستند.

عزیزان: حزب ما و سنت ما، در چهار دهه گذشته توانسته است، اصل و اصالت کمونیست ها را از زیر آوار کمونیست های غیر کارگری، بیرون بکشد و دیگر امروز هر انسان شریفی، هر انسان معترضی که در این جامعه بخواهد کمونیسم را بشناسد به پیمودن راهی پر و پیچ خمی احتیاج ندارد، می تواند مستقیما به سراغ حزب ما میاید.

عزیزان! امروز در جامعه، مردم دنبال التر ناتیو  حکومتی میگردند و میخواهند انتخاب کنند. حزب  به شهادت تمام تاریخی که پشت سر گذاشته است می‌تواندآلترناتیو این مردم رنج دیده و امیدوار باشد. امروز ما  تنها الترناتیو رادیکال و سوسیالیست این جامعه هستیم و باید با همین عنوان هم  حزب را به جامعه معرفی کنیم.

برای متحد کردن جامعه تنها یک راه وجود دارد و آنهم اینکه اکثریت جامعه گرد پرچم شعارهای عمیقا انسانی حزب گرد آیند.

زنده باد حزب کمونیست کارگری ایران

زنده باد آزدی و برابری و حکومت انسانی

زنده باد سوسیالیسم

۹ نفر از اعضای حزب در ایران

***

باسلام خدمت رفقای عزیزشرکت کننده درکنگرهیازدهم حزب کمونیست کارگری ایران

بسیار خوشحال و خرسندیم که در ماههای اولیه پیوستن مان به حزب کمونیستکارگری ایران شاهد برگزارییازدهمین کنگره حزب بوده و این امکان برای مان فراهمشد تا به کنگره خودمان پیام بدهیم. همه میدانیم اکنون جامعه طبقاتی ایرانآبستن یک دگرگونی و انقلاب است.در ماه ها وروزهای آینده اعتراضات و جنبش هایی وسیعتر و گستردهتر از آنچه که تا کنون شاهد آنبوده ایم در ایران شکل خواهد گرفت.امروز اعتراضات جامعه علی الخصوص طبقه کارگرایران بیش از آنکه بدنبال اصلاح و بهبود اوضاع خود باشد سرنگونی و به زیرکشیدن طبقهمفتخور حاکم را خواستار است.ما اعضاء جدید حزب که برخاسته از بطن و متن یکی ازرادیکال ترین و مؤثرترین مبارزات کارگری در ایران هستیم معتقدیم باید بیش از آنچه که تاکنون کار شده است تلاش کرد تا در تحولاتپیش رو حزب ما بیشتر،بهتر و آسا نتر دردسترس کارگران بیشتری قرار داشته باشد. تا بتواند در صحنه خیزش ها و مبارزات آیندهنقش و دخالتگری مستقیم را ایفا نماید. ما از راهی دور دست همه رفقای عزیزمان را میفشاریم و تلاش شما را ارج مینهیم . امیدواریم که شرایط بگونه ای شود تا در کنگره بعدی ما هم در کنارتان باشیم.

زنده باد طبقه کارگر

زنده باد انقلاب انسانی برای جامعه انسانی

پرستو بهبهانی، بهادر رسولی

پیامی از یک رفیق برای پلنوم

با درود به شما دوستان

برگزاری کنگره حزب را صمیمانه تبریک  میگویم.

آرزو داشتم در کنارتان بودم. اما میدانم اینجا در کف خیابان آنجا که فریاد میزنیم معیشت، منزلت، حق مسلم ماست، آنجا که فریاد میزنیم و میگوییم “حقوقهای نجومی، فلاکت عمومی” و آنجا که از دنیای بهتر سخن میگویم خود را کنار شما می بینم. ما قدرت بزرگی هستیم که آینده از آن ماست. زنده باد انسانیت.

نسترن ارغوانی

سلام به دوستان رفقا و اعضای حزب کمونیست کارگری داخل و خارج ایران

مااعضای حزب کمونیست کارگری پیشاپیش کنگره یازدهم حزب را تبریک می گوییم. برگزاری کنگره یازدهم با تغییر و تحولات جدیدی در ایران همزمان شده است در این دوره با اختلاس و دزدیهای سران حکومت، طبقه کارگر روز به روز فقیرتر و اختلاف طبقاتی در جامعه بیشتر می شود.

حزب کمونیست کارگری خود را بخشی از جنبش انقلابی طبقه کارگر برای رهایی انسان می داند و به نیازهای انسانی جامعه پاسخ می دهد. در جامعه ایران حزب کمونیست کارگری  تنها حزبی است که در تمام عرصه نبرد طبقاتی از جمله علیه نابرابری بین زن و مرد، جنبش علیه عدام و سنگسار، در  دفاع از حقوق کودکان و محیط زیست و … اعتراض جامعه را نمایندگی کرده است.حزب نقش مهمی در جنبش اعتراضی کارگری و هژمونی گفتمان های چپ در راس این جنبش داشته است.امروز مهمترین کارهای که کنگره یازدهم حزب باید پیش ببرد فراهم کردن شرایط فراگیر شدن حزب در ایران است. چون فقط طبقه کارگر و کمونیست ها نیستند که قصد قدرتگیری در جامعه آینده ایران بعد از جمهوری اسلامی را دارند.  ناسیونالیستها هم از طریق قدرت های  بزرگ غربی و سرمایه داری ساپورت می شوندو در مسیر رقابت خواهند بود.

دوست داشتیم در کنگره یازدهم حزب شرکت میکردیم و با شما بودیم.

ژیلا و شهرام از تهران

***

برگزاری کنگره یازده را تبریک میگویم

دوستان حزب ما حزب انقلاب است. صدای اعتراض جامعه علیه آپارتاید جنسی و بربریت و توحش سرمایه داری و نوید دهنده یک دنیای بهتر است. برگزاری کنگره را فرصتی دانستم  که سخنی در رابطه با جنبش زنان داشته باشم.

جنبش زنان و اقدامات پیش رو

جنبش زنان ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی طی چهل سال گذشته مبارزه ی بی امان بر سر مطالبات مختلف سازمان داده است که در این مسیر با زندان و شکنجه و محرومیت های اجتماعی مواجه شده است. زنان و مردان برابری طلب خواسته هایی را مطرح کرده اند که برابری حقوق زن و مرد سرلوحه این مبارزات بوده است. برگزاری مراسم ۸ مارس های باشکوه درشرایط سانسور و خفقان ، صدوربیانیه های مترقی و بیان مطالبات از جمله : برابری زن و مرد در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، حقوقی و سیاسی، انتخاب پوشش اختیاری و نه به حجاب اجباری، ورود آزادانه به استادیوم ها، مزد برابر در مقابل کار برابر، داشتن حق اشتغال و بیمه بیکاری مکفی و دارا بودن حق تشکل، تحصیل و درمان رایگان از اهم خواسته های جنبش زنان بشمار می آید.

با توجه به اهمیت و نقش جنبش زنان در طراز جنبش های اجتماعی و سرنگونی خواه کنونی، به عنوان یک فعال دفاع از حقوق زن بر نکات زیر تاکید میکنم:

۱- زنان زیادی به خاطر مطالبات برشمرده، در زندانند و با احکام سنگین و ظالمانه روبرو هستند. این در حالی ست که جنبش و فعالان زنان چنانکه باید در سطح بین‌المللی و جنبش زنان در دنیا معرفی نشده اند، انتظار دارم که  بر کارزاری بین المللی برای آزادی فعالین مدافع حقوق زن بعنوان صدای اعتراض جامعه علیه آپارتاید جنسی تاکید شود. 

2- تلویزیون کانال جدید به تناوب برنامه هایی در دفاع از حقوق زن  داشته است، این برنامه ها باید استمرار داشته باشد و صدای جنبش نوین زنان در ایران باشد. من بر برنامه های مستند، فاکتو آل و جذاب تاکید دارم.

رویا ازایران

***

برگزاری کنگره را تبریک میگوییم. در نشست شما نیستیم. که در بحث ها مداخله کنیم. نکاتم را بصورت زیر به اطلاع کنگره یازده میرسانیم.

در مورد جنبش بازنشستگان و تاکیداتی بر اتحاد عمل

با عروج اعتراضات سراسری در دی ماه ۹۶ جنبش های اجتماعی به مرحله ی تاثیرگذار، سرنوشت ساز و برگشت ناپذیری رسیده اند. اعتراضات برآمده از جنبش های اجتماعی۹۶ به دلیل گستردگی و مطالبات رادیکال و انسانی و سرنگونی طلبانه اش یک قیام مردمی ‌انقلابی تلقی می شود. ویژگی مهم این خیزش عمومیعلاوه برشکلگیری تجمع ها و اعتصاب ها، ایجادتشکل های مستقل بازنشستگان بود. تشکلهایی مانند «اتحاد بازنشستگان» و « شورای بازنشستگان» و « اتحاد سراسری بازنشستگان» و « بازنشستگان پیشکسوت» و … که از دل اعتراضات عمومی سال ۹۶ بیرون آمده است. بازنشستگان به مثابه بخشی جدایی ناپذیر از جنبش کارگری و مزدبگیران، متشکل شده اند و با پرچم مستقل درتجمعات اعتراضی شرکت کرده اند. از آن پس بازنشستگان متشکل در گروه ها ‌و تشکل های مستقل همراه باکارگران و مزدبگیران در تجمعات خیابانی، علاوه بر شعارهای مطالباتی خود نظیر پایین بودن دستمزد ها و ناکارآمدی بیمه های درمانی، به حقوق های نجومی، به اختلاس ها و غارت های سران مملکت و وابستگان و آقازاده ها، به گرانی های افسارگسیخته، به پولی شدن ‌و کالایی سازی آموزش، به پرونده سازی علیه فعالان کارگری و زنان و معلمان و دانشجویان و فعالان مدنی و معترضان تخریب منابع طبیعی و محیط زیست اعتراض کرده اند.

بازنشستگان در همیندوره زمانی دو ساله آموخته اند که هر نوع مماشات و مذاکره با وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی و سازمان بازنشستگی کشوری و نمایندگان مجلس اسلامی، جز اتلاف وقت و سرخوردگی و ایجاد تفرقه در صفوف معترضان نخواهد بود. آنها دریافته اند که اگر چه دیگر مانند همکاران شاغل خود در کارخانجات و در مدارس  نمی توانند دست به اعتصاب بزنند، ولی می توانند و باید هر زمان که لازم باشد در قالب تجمع در کف خیابان و در مقابل نقاط حساس تصمیمگیری رژیم اعتراضات خود را برپا کنند. بازنشستگان بخوبی می دانند چیزی برای از دست دادن ندارند.

امیدواریمحزب و تلویزیون کانال جدید اخبار اعتراضات و تجمعات بازنشستگان را وسیعتر از همیشه پوشش دهند.

امیدوارم کنگره ای موفق داشته باشیم.

آرش صمیمی

کسری راهی

***

پیام به کنگره ١١ حزب

سلام و درود به تک تک شما عزیزان، به نمایندگان کمونیسم انسانی، به شما که هیچوقت از آزادیخواهی و برابری طلبی کوتاه نیامدید. هیچگاه به کم راضی نشدید و همیشه خواهان بی نهایت  آزادی، بی نهایت  برابری و یک جامعه انسانی دور از ظلم و ستم بوده و هستید.

متاسفانه نمی توانم در کنار شما باشم، نمی توانم در تصمیم گیری ها برای روند آینده حزب دخالت مستقیم داشته باشم. اما مطمئن هستم که شما عزیزان که در کنگره گرد آمده اید، من و همه  فعالین کارگری و اجتماعی را نمایندگی خواهید کرد.

امروز دیگر جمهوری اسلامی به خط آخر رسیده است، انقلاب  جلو درش را گرفته است. اینرا فقط ما نمی گوییم خودشان دارند هوار میزنند و  از زبان آیت الله های ریز و درشتشان به این اذعان دارند. و مرتب ترسشان و سرنگونیشان را زمزمه میکنند.

در این اوضاع و احوال ما فعالین، ما مردم  وجود حزب کمونیست کارگری را صدها برابر احساس میکنیم.  حزب و در کنارش ما اعضا و کادرهای این حزب لازمست که با هم انقلاب طبقه کارگر و مردم آزادیخواه و برابری طلب را برای گرفتن قدرت سیاسی و حاکمیت مستقیم مردم بوسیله شوراها به  سرانجام برسانیم. سرنگونی جمهوری اسلامی حتمی است و ضرورت  حزب در این شرایط مهمترین  شاخص دوره  کنونی است. سرنگونی حتمی است اما پیروزی بدون حزب غیر ممکن است.

زنده باد حزب کمونسیت کارگری ایران

موفق و زنده باد کنگره ١١ حزب

یکی از فعالین کارگری

*****

سلام ودرود به رفقای خستگی ناپدیر در کنگره یاز دهم حزب کمونیست کارگری ایران.

مبارزه طبقاتی بازحمات شبانه روزی شما عزیزانهر روز شتاب بیشتری میگیرد وامیدوارانه میرود که هر آن نظام حکومت جمهوری سرمایه داران را در ایران سرنگون و کارگران را به دنیای بهتر رهنمون کند. این نتیجه حرکت وکار شبانه روزی پیشروان طبقه کارگر وستاد رزمنده آن حزب کمونیست کارگری ایران است. مواردی را اینجانب پیشنهاد میکنم که روی ان تمرکز بیشتری صورت گیرد.

کمک به ایجاد تشکل سراسری کارگران، مبارزه علنی پیشروانبا تاکید بر تشکلیابی حزبی کارگران  و تلاش متمرکزتر برای متشکل کردن پناهندگان

یداله باقری کارگر باز نشسته

*****

صمیمانه ترین درودها.

مدام و به درستی میگوئیم سیر تحولات با گسترش و پیشروی جنبش طبقه کارگر،همه توده ها را تکان داده و از جایشان به حرکت واداشته است، همه جنبش های اجتماعی از چپ و راست دهان باز کرده اند و به تکاپو افتاده اند.

یعنی  جنبش ما کارگران و حزب طبقاتی اش که در این جدال و پیشروی جدای از هم قابل تصور نخواهند بود و حتی خود بورژوازی چه اپوزوسیون و چه بخش در قدرت همگی اذعان دارند که این جنبش در همه ابعادش نه تنها همه جنبش ها را بجلو هل داده است که مُهرَش را بر اساسی ترین مطالبات و رفتار جامعه کوبیده است، و این امر در چنین ابعادی تا به امروز ممکن نبوده مگر  حضورش در مبارزه و با قامت حزب طبقاتی اش ، یعنی حزب ما،ح ک ک ا. و این اغراق نیست،بیایند فقط یک مورد به ما نشان بدهند که مُهر طبقاتی ما پیشاپیش جنبش توده ها بر پرچم مطالباتی شان حک نشده باشد.

اما آیا به راستی، این قدرت خود در جابجائی توازن قوا و پیشروی مان را خودمان باور کرده ایم؟

برای ما کارگران کمونیست این کنگره باید و میتواند کنگره قدرت گیری برای کسب قدرت باشد.

لذا کنگره کسب قدرت سیاسی، نزدیک ترین و واقعی ترین تصویری ست که میتوان بر اراده حاکم بر این کنگره گذاشت.

منصور رسا / کارگر پروژه ای

خطاب به کنگره

سلام و تبریک به اعضا شرکت کننده در کنگره و امید به اینکه روند کنگره در جهت قوی تر کردن و دستیابی به آمال و آرزوهای حزب که همانا انقلاب کارگری و رهائی انسان ها از سیطره سیاه سرمایه داری است، به جلو رود. متأسفیم که قادر نیستیم در کنگره حضور داشته باشیم. اما خوشبختانه رفقای ما در کمیته های “اجرایی” و سازمانده” حامل نظرات و ارائه دهنده گوشه هایی از فعالیت ها و کارکرد ما هستند. از همین رو پیام ما به کنگره کوتاه خواهد بود.

از پس تحولات دیماه 96 منشاء اثر بودن حزب را دیگر نه تنها در شکل اعتراضات و محتوای مطالبات سیاسی – اقتصادی جنبش های درگیر با جمهوری اسلامی که در صفبندی بورژوازی و راست جامعه و شمشیر از رو بستن سیستم قضائی حاکم می توان دید. این خود نشانه ترس و وحشت از روی آوری توده ها به این حزب است و راست جامعه از آن تفسیری جز انقلاب و حکومت کارگری ندارد. از طرفی نشان دهنده نفوذ کلام و قابل اجرا بودن رهنمود ها و برنامه های ما و همگانی تر شدن پایگاه توده ای حزب ماست.

از اینرو ما معتقدیم حزب اهمیت نقش “رهبری و سازماندهی فعالیت ها و مبارزات سراسری جنبش ها” را به درستی تشخیص داده و در دستور خویش قرار داده است. عمده فعالیت و تمرکز ما بعنوان فعالین حزب در داخل، تلاش جهت تأثیرگذاری و همسو کردن رهبران عملی این جنبش ها با افق و استراتژی حزب است. ما از طریق تبلیغ، ترویج و ارتباط با فعالین این جنبش ها، پیشبرد اهداف و برنامه های انقلابی حزب را در دستور داریم.

سیر تحولات و رویدادهای ایران و منطقه، حضور پررنگ تر و گسترده کادرهای ما در داخل را ضروری تر کرده است. گستردگی و افزایش فعالیت کادرهای ما در داخل غیر از اینکه محصول درایت و پشتکار شخصی شان بوده، از طرفی نتیجه ارتباط تناتنگ و حمایت های همه جانبه “کمیته سازمانده”  نیز هست. بخدمت گرفتن امکانات و ابزارهای موجود در حزب برای تقویت و حمایت کادرهای واحدهای مختلف داخل کشور به منظور آمادگی ایفاء نقش در تحولات پیش رو ضروری تر و باعث پیشرفت های مؤثرتری خواهد شد.

انقلابی در جریان است که تندپیچ های آن بزودی مسئولیت ها و وظایف بیشتری را پیش روی ما قرار خواهد داد. از اینرو معتقدیم اعضاء شرکت کننده در کنگره همانند دوره های پیشین می بایست از این زاویه به وظایف، مسئولیت ها و افق های انقلابی پیش روی خویش نظر افکنند، چنانکه حزب ما و ارگان ها و نهادهای آن اینچنین اند و در پرتو سیاست ها و برنامه های رهبری و “هیئت اجرائی” گام های بزرگتری را برای رهبری انقلاب و کسب قدرت سیاسی بردارند.

زنده باد سوسیالیسم

زنده باد حزب کمونیسم کارگری ایران

زنده باد حمید تقوایی

با احترام

پنج عضو و کادر حزب از داخل: سپهر رهایی، منصوره فضیلتی، شیرین فرخنده، مهران شیراوانی، مهدی صفری پور

+++++

کنگره در مقطعی مهمی برگزار می شود که ما باید بتوانیم  پیروزی سوسیالیسم کارگری درایران را تضمین کنیم. به این منظور ما باید انتظارات جدیدی ازخودمان وکارمان داشته باشیم.هم باید پا به عرصه های جدیدی بگذاریم وهم شتاب فعالیت های خودرا بیشترکنیم چرا که مسائل بیرون از ما هم شتاب گرفته است. بایددامنه وابعادفعالیت خودرا مرتبا وسعت بدهیم .


یک حزب کمونستی کارگری که درمقیاس کل جامعه، درصحنه جدال برسرتعیین و تکلیف قدرت سیاسی حضور فعال دارد. حزبی که هر کارگروانسان مدافع آزادی وبرابری بتواند به آن بپیونددومطمئن باشدکه ازطریقآن می توان اوضاع را طوری تغییر داد که انسانهای بر سرنوشت خود حاکم شوند.مراحل مختلف فعالیت ما را دراین چهل سال گواه کندتلاش برای شکل دادن به یک کمونیسم کارگری است که نه درحاشیه جامعه بلکه درمرکزسیاست جامعه قرار دارد.

شایسته دادگر

— —- —— —

پیام شماره 18


سلام و گرم وصمیمانه خودم راتقدیم همه رفقای حاضر در کنگره میکنم.

من و دهها رفیق دیگردر داخل مشتاقانه دوست داشتیم امکان حضور در جمع شما عزیزان و شرکت مستقیم در کنگره را داشتیم. تصمیم گرفتم پیام خودم و جمعی از رفقا را به کنگره تقدیم کنم.

اوضاع سیاسی ایران بیش از هر دوره ای در حال دگرگونی است. رژیم توان اداره اوضاع و پیشبرد برنامه های خود در هیچکدام از عرصه های سیاست خارجی و داخلی را برای کوتاه مدت نیز نداشته و فقط با سیاست از این ستون به آن ستون فرج سعی در کنترل و سرکوب مطالبات مردم دارد. فقر و بیکاری شدید، بی حقوقی و خفقان و سرکوب و احکام سنگین بیش از هر دوره ای سایه شوم خود را بر زندگی کل اقشار جامعه خصوصا طبقه کارگر تحمیل کرده است. با این توصیف، با رو آمدن وسیع جنبشهای اعتراضی، بیش از هر دوره ای ضرورت انسجام و اتحاد حزب برای سازماندهی امر مبارزه طبقاتی و جنبشهای اعتراضی، اجتماعی درون جامعه ضروری است.

نقش وجایگاه حزب در پروسه انقلاب نه فقط در قالب وجود ادبیات آن در درون جامعه که در موضع گیری رادیکال وصحیح وتعمیق و تحلیل درست و نقد همه جانبه در قبال جنبش های اعتراضی در کنار حفظ و استفاده از کلیه ظرفیتهای موجود حزبی برای رادیکالیزه کردن این جنبشها امر همیشگی این حزب بوده است.بیش از هر دوره ای از حیات حزب حفظ و انسجام سازمان حزبی قوی و انسجام و استقلال نظری حزب ضروری است.

به همه رفقا عزیز درود می فرستم و دست همه شما را به گرمی می فشارم.

زنده باد حزب کمونست کارگری

نابود باد حکومت چپاولگران وسرمایه داران

آرام از شهرستان قم

  • –         –  ——-

کنگره یازدهم حزب از حساس ترین و مهمترین کنگره های حزب خواهد بود و سزاوار بالاترین و حساس ترین تصمیمات. جمهوری اسلامی روزهای پایانی خودش را سپری میکند. اکیدا سازماندهی حزب و کادرهای حزب در داخل و خارج را توصیه میکنم. مساله بعدی انسجام و همدلی و همکاری کادرها است.

امیدوارم بتوانیم با همدلی و انسجام بیشتر با برگزاری کنگره ای توانا، پرقدرت تر از همیشه در جامعه ظاهر شویم و شر این حکومت فاشیستی و ضد انسانی را از جامعه کوتاه کنیم.

با درود به همه شما عزیزان

رضا از یکی از شهرهای کردستان

———-

رفقا متاسفانه در شرایطی نیستم که در سرنوشت حزب دخالت جدی تری بکنم. فقط میگویم پیش به سوی یک کنگره قدرتمند و امیدوارم شاهد مسئولیت پذیری گسترده رفقا در این کنگره باشیم.

دستتان را به گرمی میفشارم

یکی از فعالین سیاسی از کردستان

  • – – – – – –

برگزاری کنگره یازدهم حزب را به همه شما تبریک میگویم و خود را در کنار شما عزیزان میدانم.

زنده باد حزب کمونیست کارگری ایران یگانه آلترناتیو برای جامعه ای انسانی و دنیایی بهتر.

مهری سنایی از تهران

با درود

ما به دنبال دوران تحول و چاره جو هستیم

دورهء “موج سازماندهی”

انقلاب عمومی ملت نیازمند سازماندهی است. در عین حال شرط اول سازماندهی دیگران، “سازماندهی خود” است که به آن ایجاد هسته، گروه و تشکیلات می گویند. بدون وجود تشکیلات و سازماندهی پیروزی موج های اعتراصی برای رسیدن به هدفِ مطلوب غیر ممکن است.

تعداد افرادی که در موج افشاگری شرکت دارند بی شمار است اما در موج های اعتراضی جمعی، چه صنفی و چه عمومی، از این تعداد کاسته می شود؛ چرا که همهء مردم به هر دلیل نمی توانند و یا نمی خواهند با خطراتی که برای شرکت در اعتراضات صنفی یا عمومی در ذهن دارند روبرو شوند.

در این راستا سخنی با کنشگران داخل کشور :

شمایی که مدتی طولانی افشاگری می کردید و هنوز هم می کنید. با شروع اعتراضات خیابانی به آن پیوستید و بعد از فروکش کردن اعتراض در خیابان دوباره به زندگی روزمره خودتان برگشتید. شما می توانید همچنان منتظر اعتراضات جمعی عمومی بعدی بمانید و یا از خود بپرسید از چه راهی می توان حکومت را ساقط کرد.

ما برخی از فعالین داخل به این نتیجه رسیده ایم که بعد از “دورهء افشاگری” و “دورهء اعتراض” که باید همچنان نیز ادامه دار باشد اکنون در دروه سازماندهی باید خود را قرار داده و در دورهء «سازماندهی» کار هسته ها و سامان بخشی به مبارزات مدنی و اعتراضی مردم است.

جمعی از دانشجویان و فعالین دانشگاهی و فعالین مدنی داخل کشور

——

پیام به کنگره 11

تلاش بی وقفه ی حزب را برای برقراری کنگره ای دیگر تبریک می گویم واین را نشانه ای از عزم و اراده ی حزب طبقه ی کارگر ی می دانم که در راستای تحکیم وحدت حزبی وپیوند هرچه بیشتر با کارگران وزحمتکشان وتاثیر گذاری غیر قابل انکار بر روند تعمیق وگسترش جنبش سرنگونی طلبانه در جامعه ی ما از طریق برگزاری کنگره در راه آزادی وتحقق و برقراری سوسیالیسم گام مثبتی برمی‌دارد.

بی شک سیاست کنگره چراغ راهنمای جنبش های گوناگون ودرراس آن جنبش سرنگونی طلبانه وتقویت واستحکام ایفای نقش رهبری کننده حزب برای گام برداشتن در مسیر آزادی ،صلح،رفاه، وسوسیالیسم است .

از سویی محتوا و مضمون سیاسی کنگره جدا از پراتیک حزب وجهت گیری های سیاسی آن در فاصله زمانی بین کنگره قبلی با کنگره فعلی نخواهد بود.بنابراین همه قراین و شواهد نشان میدهند که حزب در همه عرصه ها روندی رو به رشد کیفی و کمی داشته است واین مایه ی افتخار همه کسانی است که در حزب فعالیت می کنند وخود را جزیی از آن می دانند .

زنده باد حزب کمونیسم کارگری یگانه آلترناتیو برای ایجادجامعه ای انسانی و دنیایی بهتر

برقرار باد هرچه بیشتر وحدت حزبی

پرستو از تهران

با درودهای گرم و آتشین

ایران و منطقه خاورمیانه در شرایط بحرانی و آبستن حوادث بزرگی است. آنچه موجب پیوندمان به حزب  است، شرکت فعال حزب در مبارزه مردم و جنبش‌های متفاوت اعتراضی و موضع گیریهای اصولی حزبمان  وبه پیروزی رساندن مردم در این نبرد است. 

تبریک صمیمانه ام را از داخل کشور به کنگره 11 حزب کمونیست کارگری و برای  نقش برجسته  حزب در این شرایط , پذیرا باشید.

با عشق و احترام

سامیر

—-

برگزاری کنگره ای پر از موفقییت با دستاوردی پر از امید و ٱزادی و رفاه برای همه انسانها، خصوصا جامعه اختناق زده ایران رو به همه اعضا و کادرهای حزب تبریک میگم.زنده باد شما زنده باد حزب کمونیست کارگری ایران

برگزاری کنگره ای پر از موفقییت با دستاوردی پر از امید و ٱزادی و رفاه برای همه انسانها، خصوصا جامعه اختناق زده ایران رو به همه اعضا و کادرهای حزب تبریک میگم.زنده باد شما زنده باد حزب کمونیست کارگری ایران!

وحید از کرج

به مناسبت برگزاری یازدهمین کنگره حزب کمونیست کارگری ایران.

رفقا، درودهای گرم من را پذیرا باشید. هرچند که در این گنگره کنارتان نیستم اما از ته قلب همرا با شما عزیزان هستم.

همگام باروزهای  شروع سال تحصیلی جدیدکه ما قدمهایی استوار برای ارتقای سطح دانش فرزندانمان برمیداریم و در پی فریاد هایی که برای حق خواهی و رفع تبعیض و برقراری عدالت برای همه اقشار جامعه بر می آوریم شما را در کنار خود احساس می نماییم.

روزی نیست که کارگران در هفت تپه و هپکو و ذوب آهن و پتروشیمی و فولاد اهواز و سایر نقاط کشور علیه ظلم و بیداد حاکم فریاد سر ندهند. روزینیست که معلمان و بازنشستگان و دانشجویان و کارمندان علیه اختلاس و بی عدالتی و تبعیض و ظلم و ستم هر روزه رژیم فریاد سر ندهند و همواره در این مسیر وجود شما را کنار خودمان احساس می نماییم.وقتی علیه غارت کشور و تاراج ثروتهای مردم و دادن آن به لبنان و غزه و یمن و فلسطین و صرف درآمدهای کشور برای ترویج تروریسم و ترویج خشونت مبارزه میکنیم و فریاد های خود را بر ض تاراج  کشور و غارت صندوقهای ذخیره فرهنگیان و … بر می آوریم شما را دو شا دوش خود می بینیم.

بخوبی می بینیم که اعتراضات عمومی بسیار کوبنده ترو سرنگونی طلبانه تر و رژیم سرمایه داری اسلامی ناتوان تر و درمانده تر شده است و نیاز واقعی مردم سازمان یافتگی  و متحزب شدن است.

جای خوشحالی است که در این راه و رسیدن به اهداف والایی که برای رسیدن به دموکراسی که در پیش داریم، برنامه حزب را یاری گر خود برای نیل به اهدافمان می بینیم. و اکنون بعد از سه دهه از تشکیل حزب امید به ساختن  دنیایی زیبا در آینده ای نزدیک روزنه ای زیبا و دریچه ای برای خروج از تاریکی و ظلماتی است که ارمغان 40 سال استبداد و ظلم و ستم و غارت گری هایی است که این رژیم بر ما روا داشت.

و اینک همه ما در کنار هم گرد آمده ایم تا کنگره یازدهم را با شور و عشق برگذار کنیمتا امید به تغییر اساسی و بنیادین را در دل توده های به جان آمده از جهل و جنایت و خرافه و ستم و سانسور تقویت کنیم.

امروز کنگره حزبی را برگذار  می کنیم که مدرن و دخالتگر و مطالبه محور و انسانی است.

کمونیسم کارگران، معلمان، زنان، دانشجویان، بازنشستگان، همه ی اقشار مزدبگیر و فرودستان و خلع مالکیت شدگان واقعی یعنی کارگران است.

به امید برگزاری کنگره ای موفق با سیاست های راه گشا در راستای پیروزی انسانیت.

 یکی از معلماناز ‌کردستان

—– ——-

سلام و گرم وصمیمانه خودم راتقدیم همه رفقای حاضر در کنگره میکنم.

من و دههارفیق دیگردر داخل مشتاقانه دوست داشتیم امکان حضور در جمع شما عزیزان و شرکت در کنگره و دنبال کردن مباحث مهم و ضروری را به صورت مستقیم و از نزدیک داشتیم، اما این امکان وجود نداشت و به همین دلیل تصمیم گرفتم پیام خودم و جمعی از رفقا را به کنگره تقدیم کنم.

اوضاع سیاسی ایران بیش از هر دوره ای دچار تلاطم و دگرگونی است، به حدی که رژیم توان اداره اوضاع و پیشبرد برنامه های خود در هیچکدام از عرصه های سیاست خارجی و داخلی را برای کوتاه مدت نیز نداشته و فقط با تکیه بر هدایت بحرانهای موجود سعی در کنترل و سرکوب مطالبات جامعه را دارد. فقر و بیکاری شدید بیش از هر دوره ای سایه شوم خود را بر زندگی کل اقشار جامعه خصوصا طبقه کارگر تحمیل کرده.  بی حقوقی و خفقان و سرکوب شدید و احکام سنگین توان سازمان دهی وتشکل یابی را از فعالین کارگری، سیاسی و اجتماعی گرفته است. با این توصیف و همچنین به رو آمدن جنبشهای اعتراضی وسیعی که در کل جامعه به وجود آمده، بیش از هر دوره ای ضرورت انسجام و اتحاد حزب برای سازماندهی امر مبارزه طبقاتی و جنبشهای اعتراضی، اجتماعی درون جامعه را می طلبد.

چیزی که بیش از هر دوره ای از حیات حزب نیاز به آن احساس می شود و ضروری است حفظ و انسجام سازمان حزبی قوی و انسجام و استقلال نظری است.به همه رفقا عزیز درود می فرستم و دست همه شما را به گرمی می فشارم.

زنده باد حزب کمونست کارگری

نابود باد حکومت چپاول گران وسرمایه داران

آرام از شهرستان قم

با عرض سلام خدمت رفقا

اعتصاب کارگران هفت تپه ، فولاد اهواز، هپکو، آذر آب، تعدادی از مجتمعهای پتروشیمی، اعتراض معلمان، بازنشستگان و دهها مورد دیگر گواه این واقعیت است که اگرحتی حکومت خواهان رفع مشکلات باشد توان آن را ندارد.جنبش کارگری در دو سال اخیر تجارب و پیشرویهای زیادی کسب نموده است، کارگران در بطن اعتصابات و اعتراضات خود بر آگاهی طبقاتی خود افزوده و حرکتهای خود را بصورتی رادیکالتر از گذشته به پیش برده اند و رهبران وپیشروان خود را پرورش داده و این رهبران نیز متقابلا تاثیرات خود را بر جنبش کارگری گذاشته اند که امثال اسماعیل بخشی برای همگان شناخته شده هستند.

طبقه کارگر کارگر باید خود را برای رهبری انقلاب و بدست گرفتن قدرت سیاسی آماده نماید و این امر میسر نخواهد بود مگر این که حزب پیشرو کمونیستی خود را بهمراه داشته باشد و وظیفه حزب نیز چیزی غیر از سازمان دادن مبارزه طبقاتی پرولتاریا و رهبری این مبارزه برای بدست گرفتن قدرت سیاسی توسط طبقه کارگر و سازمان دادن جامعه سوسیالیستی نیست.

پرویز پوینده

با درودهای بی پایان به شما نمایندگان و مهمان در کنگره 11 حزب کمونیست کارگری

تردید نداشته باشید، هزاران نفر چشم انتظار این کنگره هستند. حزبی که بی تخفیف برای یک دنیای بهتر مبارزه میکند.

رفقای حاضر در کنگره

ما بایدانتظارات جدیدی ازخودمان وکارمان بوجودبیاوریم،هم باید پا به عرصه های جدیدی بگذاریم وهم شتاب فعالیت های خودرا بیشترکنیم.چون مسائل هم بیرون ما شتاب گرفته است بایددامنه وابعادفعالیت خودرا مراتب وسعت بدهیم .

مردم چشم به این حزب دوخته اند! حزبی که  پیروزی سوسیالیسم را نوید میدهد!

شایسته دادگر

سلام خدمت رفقا حاضر در کنگره 11 حزب تبریکات من را از شهر سنندج بعنوان یک فعال کارگری بپذیرید!

بعنوان یک فعال کارگری، مایلم بگویم جنبش کارگری امروز گامهای بزرگی برداشته است. امروز اعتراضات کارگری تنها در یک منطقه و مرکز نیست بلکه در چهار گوشه ایران این اعتراضات جاری است. از کارگران هپکو و فولاد تا هفت تپه و کارگران شهرداری، از اعتراضات شهرکهای صنعتی و کارگاههای کوچک تا اعتصاب و اعتراضات در معادن و گاز و نفت همه گواه برخودآگاهی طبقه کارگر است. این وضعیت برای کارگر قابل تحمل نیست. جمهوری اسلامی هم توان پاسخگوی به خواست طبقه کارگر را ندارد. همه ما کارگران این را بخوبی میدانیم. اما همچنان ما از بی تشکلی، ارتباطات با مراکز و هماهنگی برای اعتراضات سراسری کارگری در رنج هستیم.

من بعنوان عضوی میتوانم بگویم کارهای سخت و دشواری پیش رو داریم. از اینجا میخواهم به هم طبقه هایمان در سراسر ایران بگویم که این حزب، حزب شماست به این حزب بپیوندید. پیروزی جنبش ما و رهائی ما در گرو قدرتمند کردن این حزب است.

رفقا مباحث کنگره را دنیال خواهم کرد، خیلی دوست داشتم در این کنگره در کنار شما میبودم. آرزو میکنم در این کنگره مباحث مطرح شده و مصوباتی که تصویب شود، ما و جزبمان را به پیروزی نزدیکتر کند!

خه بات حیدری

سلام خدمت رفقا و تبریک به مناسبت برگزاری کنگره

بعنوان یک فعال کارگری موقعیت جنبش کارگری را بسیار بهتر از گذشته میبینم. اعتصابات کارگری در چهار گوشه ایران از هفت تپه هپکو فولاد و …جریان دارد. امیدوارم حزب در این کنگره حضور خود را همه جا بیشتر کند. انتظار جامعه از حزب حضور پررنگ تردر جنبش کارگری و در همه جا است.

با آرزو موفقعيت واسه کنگره و حزب کمونیست کارگری.

شاهو حیدری

برگزاری کنگره یازدهم حزب را تبریک میگویم

متاسفم که در جمع شما نیستم و آرزوی کنگره ای موفق و پردستاورد را دارم. این کنگره در اوضاع حساسی برگزار میشود. این کنگره صدای بخشی ها، جعفر عظیم زاده ها، آتنا دائمی و دختر آبی است. این کنگره صدای کارگران هپکو، آذرآب، هفت تپه و گروه ملی فولاد اهواز است. کنگره صدای معلمان و بازنشستگان است. کنگره سرود آزادیخواه کارگران “زیر بار ستم نمیکنیم زندگی، جان فدا میکنیم در ره آزادگی است. کنگره نان، کار، آزادی ، اداره شورایی است.

کنگره حزب صدای اعتراض جامعه علیه سرکوبگریهای حکومت وحشی اسلامی و کل دم و دستگاه توحش و بربریتش است. دست شما عزیزان را به گرمی می فشارم.

مصطفی عبدی نژاد 

پیامی هم از بهروز مهرآبادی عضو کمیته مرکزی حزب داریم از خارج کشور که بدلیل بیماری متاسفانه امکان شرکت نداشته است:‌

رفقا سلام. متاسفانه بخاطر بیماری امکان شرکت در کنگره حزب را ندارم. دلم برای شرکت در بحث های کنگره و دیدن شما و شنیدن بحث های با ارزش و حتی شوخی های شما تنگ شده است. امیدوارم بجای من رفقای جوان و توانمند در این کنگره در پیشبرد سیاست های حزب نقش داشته باشند. این کنگره می تواند نه تنها واقعه مهمی در تاریخ حزب بلکه در تاریخ سیاسی ایران باشد. امواج خشم مردم میرود تا بساط جمهوری اسلامی را بر هم بزند. قدرت جنبش کارگری به جایی رسیده است که دست راستی ترین نیروهای سیاسی، دیگر قدرت انکار آن را ندارند. اسناد مصوب کنگره میتواند راهکارهای موثری در مقابل جنبش های حق طلبانه قرار دهد. حزب ما تاکنون نقش مهمی در جنبش های جاری علیه جمهوری اسلامی داشته و صحت سیاست های حزب در جنبش های سیاسی و اجتماعی عملا خود را نشان داده است.

پیروزی جنبش سرنگونی و برقراری سوسیالیسم در ایران فقط با رهبری حزب امکانپذیر است. برای اینکار باید متحد و یکپارچهباشیم تا تلاش های ما برای عملی ساختن سیاست های حزب و مصوبات کنگره نتیجه بخش باشد.

دست همگی شما را میفشارم و برای کنگره حزبمان و برای همه شما رفقای عزیز آرزوی موفقیت دارم.

زنده باد سوسیالیسم

زنده باد حزب کمونیست کارگری

بهروز مهرآبادی

………………………….

پیام کنگره یازدهم حزب کمونیست کارگری در حمایت از مردم کردستان سوریه

ما حمله وحشیانه دولت ترکیه به کردستان سوریه را محکوم میکنیم. جمله جنایتکارانه دولت ترکیه به شمال و شمال شرقی سوریه تاکنون باعث کشته و زخمی شدن صدها نفر از مردم این منطقه شده است. این جنایت کماکان ادامه دارد و ویرانی های زیادی ببار آورده است. واضح است که این حمله جنایتکارانه دولت ترکیه با چراغ سبز دولت های آمریکا و روسیه اتفاق افتاده است.

حمله دولت ترکیه به کردستان سوریه علاوه بر کشتار و ویرانی و آوارگی مردم در کردستان سوریه، عملا به تقویت جریانات تروریست اسلامی، احیاء‌ داعش و باز شدن دست تروریسم اسلامی علیه مردم آن منطقه منجر خواهد شد.

من ضمن محکوم کردن تهاجم نظامی دولت ترکیه پایان دادن آنرا وظیفه مردم متمدن دنیا و سازمان های مترقی و انساندوست و احزاب چپ و کمونیست میدانیم.

ما همه آزادیخواهان و انسان های متمدن را به مبارزه گسترده علیه جنایات دولت ترکیه فرامیخوانیم.

…………………………

پیام کنگره 11 حزب کمونیست کارگری به کارگران

کارگران!

کنگره یازدهم حزب به همه شما کارگران درود میفرستد.  شما با مبارزات جسورانه و هر روزه خود  که  نمونه های شکوهمندی از آنها را در هپکو و فولاد اهواز و هفت تپه و آذرآب و در اعتراضات معلمان و بازنشستگان شاهد بوده ایم، حکومت و کل نظام بیداد بردگی مزدی را بچالش کشیده اید. 

طی چهل سال گذشته سرمایه داری چپاولگر و مافیائیحاکم و حکومت اسلامیش رنج و عذاب و شرایط برده واری را به زندگی همه ما کارگران شاغل و بیکار، معلمان، بازنشستگان و دیگر بخشهای زحمتکش جامعه حاکم کرده است. ابعاد فشار و محرومیت و ستمی که بر زن و مرد و کودکان خانواده های کارگری اعمال میشود براستی قابل توصیف نیست.

اما آنچه امروز بوضوح شاهدیم اینست که مبارزه طبقه ما در کنار دیگر بخشهای معترض و زحمتکش جامعه، این حکومت و این سیستم جهنمی و غیر انسانی را به سراشیب سقوط انداخته است. در اثر فشار اعتراضات و اعتصابات و مبارزات گسترده ما نظام حاکم ترک برداشته است بحدی که حتی جناحها و مفسرین حکومتی از صدای گامهای سوسیالیسم و کمونیسم سخن میگویند و نسبت به خیزشها و شورشهای کارگری به یکدیگر هشدار میدهند و چاره جویی میکنند.

هدف ما کارگران بزیر کشیدن حکومت اسلامی و سرکوبگر سرمایه داران است. ما بهمراه این حکومت کل سیستم ضد انسانی سرمایه داری، سیستم بردگی مزدگی، سیستم بازتولید محرومیت اکثریت مردم و حقوقهای نجومی رانتخواران و اقلیت مفتخور، سیستم  مبتنی بر بی اختیاری و فلاکت کارگران را در هم خواهیم پیچید.

کارگران!

طبقه ما  با مبارزه برای نقد و نفی ریشه ای نظام بردگی مزدی دست به ریشه مصائب همه مردم میبرد و میتواند و باید  بعنوان ناجی جامعه و مبشر یک زندگی انسانی برای همه، پا به میدان بگذارد و قد علم کند. بویژه امروز  کل فضای جامعه و پیشروی اعتراضات و پیوند و اتحاد محکمی که میان جنبش کارگری، جنبش آزادی زن، جنبش معلمان، دانشجویان و مردم محروم ایجاد شده این امکان را ایجاد کرده است که طبقه کارگر اکثریت عظیم مردم را در مبارزه برای بزیر کشیدن جمهوری اسلامی نمایندگی کند و نویدبخش یک دنیای بهتر، یک جامعه انسانی و آزاد و برابر و مرفه و شاد برای همگان باشد.

هیچ تردیدی نباید داشت که شرط اولیه چنین پیشروی حیاتی و تاریخی ای پیوستن وسیع به حزب طبقاتی خویش حزب کمونیست کارگری است. حزب کمونیست کارگری سنگری است که طبقه کارگر برای پیروزی تا به آخر انقلاب علیه ارتجاع اسلامی در اختیار دارد و باید آنرا بیش از هر زمان پاس دارد و تقویت کند. حزب کمونیست کارگری برای برپایی یک جامعه انسانی و یک دنیای بهتر ساخته شده است. حزب کمونیست کارگری سنگری است که برای پایان دادن به استثمار سرمایه داری و عقب راندن تلاش و توطئه جریانات راست و بورژوایی برپا شده است. پیوستن به حزب، بردن ایده ها و سیاستهای حزب به میان جامعه امروز بیش از هر زمان مبرم و حیاتی است. فقط با اتکا به تحزب سیاسی و به رهبری حزب طبقاتی خویش میتوانیم یک سیستم آزاد و شورایی را در جامعه برپا کنیم و به دوران دیکتاتوری و سرکوب برای همیشه پایان دهیم. فقط با رهبری حزبمان میتوانیم رفاه و آزادی و برابری و شادی را در دسترس همه قرار دهیم. فقط با رهبری حزب میتوانیم نیرویمان را یکی کنیم و همبستگی بین المللی طبقاتی مان را تحکیم کنیم و مانع بازگرداندن نوع دیگری از سرمایه داری و استثمار شویم.

کارگران!

این روزها روزهای حساسی است. قدرت ما عظیم است. حکومت و نظام حاکم در بحران و بن بست لاعلاج سیاسی و اقتصادی و اجتماعی دست و پا میزند. گلوگاه سرمایه داری در دستان ماست. میتوانیم جامعه دیگری بسازیم. میتوانیم همه مردم را از شر فقر ومحرومیت و جنگ و زندان و نا امنی و جنایت و تفرقه های مذهبی و قومی که زاییده نظام بردگی مزدی است خلاص کنیم. این کار ماست. کار طبقه کارگر آگاه. کار طبقه ای که جامعه روی کار او میچرخد. صفوف ما از زن و مرد، از جوان و دانشجو ، از سالمند و بازنشسته فعالانه به حرکت در آمده و در حال جدالی شورانگیز و شبانه روزی هستیم. با عزم و اراده و هوشیاری میتوانیم به کابوس حاکمیت اسلامی سرمایه داران و کل یکه تازی ارتجاع مذهبی و چپاول و تبعیضات و استثمار و زندان وجنایاتش پایان دهیم و دست در دست هم جامعه ای آزاد و شاد و برابر و انسانی را پایه ریزی کنیم. 

زنده باد طبقه کارگر! زنده باد سوسیالیسم!

………………………

پیام کنگره یازدهم حزب کمونیست کارگری

به زندانیان سیاسی، خانواده زندانیان سیاسی و جانباختگان


بیش از چهل سال است که سرکوب و زندان و شکنجه و اعدام ابزار مهم جمهوری اسلامی برای حفظ بقایش بوده است. مردم ایران و بالاخص شما زندانیان سیاسی و جان بدربردگان از زندان و شما خانواده های زندانیان سیاسی و جانباختگان بیش از هر کس قساوت این رژیم شکنجه و اعدام را تجربه کرده اید. دهه خونین شصت یکی از بزرگترین جنایات علیه بشریت در تاریخ معاصرجهان است.


پس از اعتراضات وسیع مردم در دی ماه ۹۶، اعتصاب با شکوه کامیونداران، معلمان، دانشجویان، کارگران هفت تپه و فولاد اهواز و دختران خیابان انقلاب، جمهوری اسلامی از وحشت اوجگیری این اعتراضات با ترفندهای مختلف دست به تلاشی مذبوحانه برای دستگیری فعالین عرصه های مختلف زده است. علیرغم این دستگیریها و سرکوب سیستماتیک، اعتراضات در ایران نه تنها خاموش نشده بلکه وسیعتر شده است.خواست آزادی زندانیان سیاسی هم اکنون به یکی از اصلی ترین خواسته های مردم در سراسر کشور تبدیل شده است.

زندانیان سیاسی عزیز، شما مظهر اعتراض در جامعه هستید.مقاومت و اعتراض شما شکنجه گران را مستأصل کرده است. صدای اعتراض پرصلابت شما از دیوارهای زندان عبور کرده و به گوش مردم در سراسر دنیا رسیده است.اعتراض و شهامت شما شایسته بالاترین احترام و تقدیر است.

خانواده های زندانیان سیاسی، خانواده های جانباختگان،
شما در صف اول مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و جنبش دادخواهی هستید. درد و رنجی که در طول این چهل سال تحمل کرده اید غیر قابل توصیف است. چه کسی میتواند درد شما مادر و پدر عزیز را توصیف کند که شبها و روزها بخاطر اسیر بودن و شکنجه و اعدام فرزندتان در زندان، اشک ریختید و یا هرگز نتوانستید فرزندتان را برای آخرین بار در آغوش بگیرید و پس از سالها همچنان در جستجوی محل دفن فرزندتان هستید؟ 


حکومت در هراس از قدرت اعتراض شما و همبستگی مردم با شما از هر حربه ای برای به سکوت کشاندن شما استفاده کرده است، اما شما سکوت نکردید. فریاد زدید: “نمیبخشیم و فراموش نمیکنیم”. تلاش شما برای رساندن صدای فرزندانتان به گوش دنیا، استقامت و دادخواهی شما شایسته بالاترین و بیشترین احترامهاست. حزب کمونیست کارگری به شما درود می فرستد.

ما در این کنگره یکبار دیگر مردم ایران را به همبستگی با مبارزه زندانیان سیاسی و خانواده های آنها و گسترش مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و گشودن در زندانها فرا میخوانیم و تاکید میکنیم که تمام امکانات خود را جهت آزادی زندانیان سیاسی، تقویت جنبش دادخواهی و پیگرد و محاکمه عاملین و آمرین شکنجه و زندان و اعدام عزیزانمان بکار خواهیم برد. 

………………………

“انقلاب در ایران رنگی زنانه دارد”

پیام کنگره یازدهم حزب کمونیست کارگری به زنان و فعالین جنبش رهایی زن!

زنده باد شما دختران خیابان انقلاب، شما دختران آزادی و یاران دختر آبی!

زنده بادهمه کسانی که برای رهایی زن در عرصه های مختلف میکوشید، شما میلیونها زنی که هر روز با حجاب و قوانین اسلامی و تمامی جلوه های تبعیض جنسیتی می جنگید، شما زنانی که پرچمدار فرهنگی مدرن، انسانی و اعتراضی در عرصه های گوناگون زندگی اجتماعی هستید، و در مبارزه علیه جمهوری اسلامی،در صف مقدماعتراضات و اعتصابات جنبشهای اعتراضیایستاده اید و به پیش می روید. شمایی که به نمادهای استقامت و ایستادگی تبدیل شده اید و حتی از زندان نیز با پیام “وقتی دانه خشکیده جوانه زد، خورشید در سپیدار می‌درخشد”  نوید آزادی و رهایی به جامعه میدهید.

اکنون دنیا دارد می بیند که چگونه شما زنان و همه مبارزان آزادی زن، جمهوری اسلامی این حکومت ارتجاعی و ضد زن را قدم به قدم عقب میرانید. حکومتی که با زن ستیزی و شعار یا “روسری یا تو سری” متولد شد اما اکنون در اثر مبارزات مستمر و خستگی ناپذیر شما بویژه علیه حجاب و جداسازی جنسیتی، از خیابانهای شهرها تا دانشگاه ها و استادیوم ها، اضمحلال و نابودی پایه های حکومتش را به چشم خود می بیند.   

امروز در جوامعی که علیه حجاب و قوانین اسلامی مبارزه میکنند، دختران خیابان انقلاب را الگوی خود قرار میدهند، امروز صحن دانشگاه ها به “صدای زن” تبدیل شده است، صدایی در گلو مانده که با فریاد “مرا بشنوید” علیه تبعیض و بردگی جنسی و در اعتراض به سرکوب و خشونت و ستم سازماندهیشده  بر زنانطنین افکنده،استادیومها به محل اعتراض علیه بیحقوقی زن و به محلی برای مطالبه برابری زن و مرد تبدیل شده و در مبارزات کارگران، حضور پرشور زنان جلوه نوینی به جنبش کارگری داده است.

“آزادی زن معیار آزادی جامعه است” این شعار تظاهرات زنان در 8 مارس سال 57 بود. شما این شعار را به مطالبه و فرهنگ میلیونی جامعه ایران  تبدیل کردید و نشان دادید که مبارزه برای آزادی زن رکن مبارزه برای آزادی جامعه است! اکنون به یمن مبارزات و تلاش های شما نه فقط جمهوری اسلامی از وحشت بی حجابی و فرو ریختن پایه های تبعیض جنسی هر روز بر خود میلرزد، بلکه اکنون بیش از هر زمانی بدیهی است که انقلاب در راه ایران “رنگی زنانه” دارد، و حکومت بعدی در ایران می بایستاز همه قوانین و فرهنگ اسلامی و مردسالارانه و ضد زن و هرگونه تبعیض جنسیتی عاری باشد و منشور برابری کامل و همه جانبه زن و مرد در همه عرصه ها را بر سر در جامعه بیاویزد. 

حزب کمونیست کارگری به شما زنان و فعالین جنبش رهایی زن در ایران درود می فرستد. ما خود را جزئی از این تلاش عظیم میدانیم و یکبار دیگر در این کنگره با تک تک شما پیمان می بندیم که تا محو کامل نابرابری و تبعیض علیه زنان و در قدم اول سرنگونی تمام و کمال جمهوری اسلامی و همه قوانین اسلامی و ضد زن از پای ننشینیم. این حزب شماست، به آن بپیوندید.  

……………………..

پیام کنگره یازدهم حزب کمونیست کارگری ایران

به دانشجویان مبارز در ایران

در جامعه‌ ای که غلیان اعتراض برای تغییر وضع موجود از هر گوشه آن میجوشد، دانشگاه، یکی از قویترین سنگرهایی است که در آن پرچم کمونیسم، انسانیت، آزادی‌، برابری، عدالت همگانی، مدرنیسم، سکولاریسم و سرنگونی طلبی افراشته شده است.

روی سخن با شما دانشجویان در ایران است که در برابر شرایط وحشتناکی که جمهوری اسلامی با تمام قوا تلاش کرده بر فضای جامعه و دانشگاه‌ها تحمیل کند، ندای انسانیت و اعتراض رادیکال و کارگری را در دانشگاه ها و جامعه طنین انداز کرده اید. اعتراضاتی که به هر مناسبتی از شانزده آذرها و هشت  مارس‌ها گرفته تا اول  می‌ها، و در هر بستر ممکنی سر بلند کرده است.

باید به مبارزات پایان ناپذیر شما علیه تسلط نیروهای امنیتی بر فضای دانشگاه ها و علیه پادگانیزه کردن مراکز آموزشی اشاره کرد؛ و نیز از اعتراضات دانشجویان در مقابله با کالایی سازی آموزش گفت، از شعار”استثمار، بیگاری منطق سرمایه داری”، و خواست آموزش برابر و حق تحصیل رایگان برای همگان که به خواست عمومی جامعه تبدیل شده است.

باید از تلاش‌های مستمر شما برای رفع هرگونه تبعیض سخن گفت که حکومت اسلامی دائما در تلاش بوده تا بر بنیادهای جنسیتی، عقیدتی و قومیتی بر دانشگاه‌ها تحمیل کند. باید از تجمعاتی چون ٢٣ اردیبهشت ٩٨ علیه قوانین جمهوری اسلامی و دخالت مذهب در زندگی و تحصیل شهروندان و دانشجویان و علیه تفکیک جنسیتی و علیه حجاب اجباری اسم برد .

و اما کیست که نداند قدرت اعتراض و حق‌خواهی شما دانشجویان در چارچوب فضای دانشگاه خلاصه نمی شود. همبستگی و پیوند عمیق مبارزات شما با کارگران و معلمان و زنان به ویژه در دو سال اخیر به بلوغ سیاسی ویژه ای رسیده و به طور روزافزونی موجبات رعب و وحشت مقامات ریز و درشت حکومت اسلامی را فراهم آورده است.

همبستگی دانشجویان در بیست دانشگاه سراسر کشور، نقش مهمی در حمایت و تقویت اعتصابات شکوهمند کارگران هفت تپه و فولاد اهواز داشت که به نوبه خود فضای سیاسی ایران را وارد فاز جدیدی کرد. همچنین حضور فعال دانشجویان در برگزاری تجمع اعتراضی روزجهانی کارگر و یا استقبال از گفتمان و آلترناتیو اداره شورایی جامعه و تلاش برای گسترش آن، از دیگر نمونه های ایفای نقش دانشجویان در همراهی با مبارزات کارگران است.

بیش از این، نگاه کوتاهی به اعتراضات سراسری زمستان ٩٦ به خوبی نشان می دهد که چگونه شعارهایی که دانشجویان از دانشگاه ها سردادند، به سرعت به پرچم عمومی مبارزات سراسری جامعه تبدیل شد؛ شعارهایی نظیر “اصلاح طلب اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا” که امروز دیگر نه تنها به گوش همه مردم ایران آشنا است، بلکه شرایط کنونی و چشم انداز سیاسی جامعه ایران را نیز بوضوح به تصویر می‌کشد و حکومت اسلامی سرمایه داران و همه جناح ها و مدافعینش را به عقب رانده است.

دانشجویان مبارز!

دانشجویانی که زندگی آزاد، برابر و متناسب با آخرین دستاوردهای بشر را شایسته انسان امروزی می‌دانید؛ دانشجویانی که از قوانین و فرهنگ تحمیلی متحجر اسلامی به تنگ آمده‌اید؛ دانشجویانی که علیه تبعیض‌های فراگیری که حکومت در تمامی جامعه برپا کرده است به ستوه آمده‌اید! به حزب ما و به سازمان جوانان کمونیست بپیوندید! برقراری و تحقق جامعه‌ای مدرن، سکولار، برابر و انسانی جز از طریق سرنگونی جمهوری اسلامی و پایان دادن به بربریتی که سرمایه‌داری بر ما حاکم کرده امکان پذیر نیست. اما سرنگونی رژیم اسلامی و نائل شدن به جامعه آزاد و برابر و انسانی نیازمند پیشبرد مبارزات منسجم، سراسری و سازمان‌یافته در چارچوبی متشکل و متحزب است. حزب کمونیست کارگری حزب شما است، به آن بپیوندید.

اینرا هم بخوانید

نجات شنبه از دست آیت الله‌های تهی مغز- منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۷۴۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …